wwe
wwe
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
شنبه 21 مرداد 1391برچسب:, :: 19:57 :: نويسنده : علی حقیقی منش

كشتي كج:

کشتی حرفه‌ای (به انگلیسی: Professional Wrestling) یک ورزش حرفه‌ای غیر رقابتی یا نوعی نمایش ورزشی است که نتیجه مسابقات آن توسط هیئت برگزاری از پیش تعیین می‌شود. در این رشته عناصری از کشتی کچ، مبارزه ساختگی و تئاتر به چشم می‌خورد. در کشتی حرفه‌ای فنون گلاویزی و ضربات مختلفی اجرا می‌شود که از انواع کشتی و روش‌های جنگی در سراسر دنیا برداشت شده‌اند.

مسابقات این رشته در سال‌های اخیر در زبان فارسی به کشتی کچ (کج) معروف شده‌است اما نباید آن را با کشتی کچ، که یک رشتهٔ ورزشی رقابتی است، اشتباه گرفت. کشتی کچ شباهت زیادی به کشتی آزاد دارد. البته در کشتی حرفه‌ای نیز فنون کشتی کچ نقش مهمی دارد.

کشتی حرفه‌ای یکی از سرگرمی‌های مهم در آمریکای شمالی و ژاپن است.

حرکاتی که در این رینگ کشتی حرفه‌ای توسط سوپر استارهای این برند انجام می‌شود در طی سالها تمرین، برای این که این حرکات را به طور کامل و ایمن تر انجام دهند در حالی که باز هم در حین مسابقه بسیاری از کچ کاران مصدوم می‌شوند و مصدومیت بعضی‌ها هم به شکلی است که دیگر قادر به کشتی گرفتن نیستند واز ادامه دادن به شغل و حرفهٔ خود برای همیشه محروم می‌شوند. حتی سوپر استارهای حال حاضر، حداکثر پنج سال مداوم توسط مربیان تمرین داده شده و از لحاظ بدنی کار می‌کنند تا به شرایط ایده آل بدنی و تکنیکی برسند تا به آنها اجازه داده شود در مسابقات مهم مثل مسابقات کمربندهای قهرمانی معتبر در لیگ‌های کشتی حفه‌ای شرکت کنند. به عنوان مثال کمپانی دبلیو دبلیو ای قبل از این که از فدراسیون جهانی کشتی و سرگرمی (WWF) به کمپانی جهانی کشتی و سرگرمی (WWE) تبدیل شود کچ کارها بیشتر روی ضربات مشت و پا و حرکات ساده دیگر در ورزش‌های دیگر و به خصوص ورزش‌های خونین و دارای خوی حیوانی در قفس مثل یو اف سی که ضربات خطرناک مشت و پا، وتعداد کمی فن استفاده می‌شود و از نظر فنی و تکنیکی در سطح پایینی است. استفاده می‌شد که از لحاظ فنی و تکنیکی و محبوبیت در سطح بالاتری قرار داشت. ولی بعد از تغییر نام به (WWE) و شیوه کاری در سال ۲۰۰۲، از استایل چنین ورزشی‌هایی فاصله گرفت و حتی بعضی از ورزشکارانی که از رشته‌های دیگر وارد کشتی حرفه‌ای شده بودند مثل براک لزنر که به یو اف سی برگشت. و از تکنیکی و فنی سطح بالاتری رسید و با آموزش کچ کارهای مثل رندی اورتن، جان سینا، ادج، کریس جریکو و... که نسلی جوان در بین این تغییر بودند و کم کم با رفتن سوپر استارهای قبلی این کشتی کچ کارهای جوان را رشد و به سوپر استارهای حال حاضر کرد ولی این تغییر باعت شد بخشی از هواداران خود را که به استایل قبلی علاقه مند بودند را از دست داد ولی بخش نوجوان و کودک را به خود به شدت جذب کرد و جنبهٔ عمومی به خود گرفت.

بهترين چهره ها:

 

پر افتخارترین کشتی گیر حرفه‌ای حال حاضر جهان ریک فلیر نام دارد که ۱۶ بار قهرمان کشتی حرفه‌ای جهان شده‌است ریک فلیر در رسلمینیا ۲۴ از شان مایکلز شکست خورد و باز نشسته شد ولی مجددا در سال ۲۰۱۰ در کمپانی TNA به صحنه مسابقات بازگشت و هم اکنون نیز در حال فعالیت است. بزرگانی مانند: تریپل اج با ۱۳ عنوان قهرمانی جهان، جان سینا، ادج، رندی اورتن، آندرتیکر، شان مایکلز ، هالک هوگان، راک، سی ام پانک، کریس جریکو، استون کولد، مچومن، رندی ساویج، ری می‌ستریو و کین بعد از او قرار دارند.

فنی‌ترین کشتی گیر تاریخ این مسابقات را برت هارت می‌دانند. ولی میتوان بهترین کج کار دنیا را آندر تیکر دانست. 

این مسابقات در چندین شرکت اجراء می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها در حال حاضر WWE است. این شرکت خود از چهار شوی تلویزیونی مختلف یعنی اسمکدان!, راو, ان اکس تی, سوپراستارز تشکیل شده‌است که هر یک قهرمانان خود را دارد. بعد از آن فدراسیون TNA قرار دارد که شرکتی جدید است وتقریبا مانند دابلیو دابلیو ای است. در این شرکت نیز بسیاری از قهرمانان قدیمی دیگر فدراسیون‌ها از جمله WWF و WCW سابق حضور دارند. همچنین ROH هم در این چند وقت فعالیت چشم گیری داشته‌است

در حال حاضر بهترین و قوی ترین کشتی گیر جهان آندرتیکر است. شان مایکل محبوب ترین و بهترین کشتی گیر تاریخ کمپانی WWE می‌باشد. از پرطرفدار ترین کشتی کج گیران نیز می توان به جان سینا و راک اشاره کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 21
بازدید کل : 18898
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1